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New Battle System 天下統一戦 the Unification Battle

MK-163.gif


I do NOT have complete idea about this new battle.
What I know is ........

1. against all countries, 1 vs 11.
2. Defense and Attacking happen at same time.
3. Speed will be quicker
4. You can attack and defend bases, regular castle, post, village as usual, and
5. get points and scores as usual. ポイント an 戦功
6. Compete for Ruling Points (統治ポイント)
   unless only ONE country survives knock down to 大殿城
7. lots of attacks to leaders castle 盟主城
8. Number of bases are limited to 15 and 3 countries + home
9. When new base in new country is made, you can't make a base in other countries for next 3 hours
10. Production rate TRIPLES and
11. Speed of making soldiers will be TRIPLES.
12. tons of soldiers will be distributed from battle quests.
13. lots of details that I have no idea.


統治ポイント Ruling Points
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- 1 pt for knocking down any castle with 50 or more in population 人口

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- 20 points for knocking down 6th - 20th leaders' castle 盟主城
- 50 points for 2nd to 5th
- Ruling Points will be distributed to countries based on how much attacking force is given.

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- If you get Ruling Points of 50, 100, 150, 300 ...... you will get prize.
(you need minimum of 50 scores 戦功 to get any)


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 -  After 2nd to 10th Leaders' Castle are knocked down, attacks to 0,0 大殿城 is allowed.
 -  If successfully knocked down, 500 ruling points are distributed.

  *The main leaders castle 大殿城 is adjusted for this battle and easier to knock them.
  *In a Joint Attacks 合流攻撃 to Main castle, 20 players can join in one attack.

- If your 大殿城 at 0,0 is knocked down, you may NOT allowed to attack other's 0,0 main castle


Expect lots of attacks to leaders castle during this battle. 盟主戦
You will consume tons of soldiers but lot easier to make them and
more is given from special quest.


Base 陣
- limited to 3 countries + home country
- limited to total of 15 bases
- dispose used base ASAP.
- may need to dispose base as soon as created during the battle
- If you make a base in one country, you can NOT make any new base in other country for 3 hours

- flags 新領地 will be erased in 60 minutes automatically.

天下統一の片鱗 Piece of Unification
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- you will get pieces many ways, mostly after the battle.
- with 1000 piece, you can get general No.6081
- it can increase your deck by 1 (can't be duplicated)
- holds 19800 soldiers (use it as 陣屋)
- 1000 is a lot, don't expect to get 1000 in one battle.


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You can make starting base by clicking "合戦地へ"
If you use this button, you can't create new base 陣 in another country for 3 hours.



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The map shows areas of 2nd to 10th Rank team leaders castle in red box.
11th to 20th are indicated in green box.

Purple Arrow indicates Team Base 同盟陣 and
Green Arrow indicate your base and flags (新領地)
(Samples are shown on bottom right)


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Colors of bases are same.
Orange base is other attacking base from different country.
You can't attack them, nor they can attack you.
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特別モニカさんの追加スキルを考えてみた

配布された嬉しいモニカさん、追加スキルは?

運営から配布された特殊能力のモニカさん。
コスト1で、速度が350%アップととても便利なお姫様です。
これだけの速度を出すには、速度スキル3つを備えた4武将を組まないと無理。

以前と違いタゲが340x340マス、どこにでも存在する可能性のある現在では遅かった様な気もしますが、、、
(1期サバがオープンした時にも配布した方が良いんじゃないかと思う程)

問題は追加スキル。
前田利家さんの焔槍雷戟が付けば最高に嬉しいけど、そんな奇跡は皆無に近い。
雅に有ったかな? 前田さんを生贄にするのも微妙な気分。

   焔槍雷戟LV10
     確率:+100%
     対象 槍弓馬: 槍弓馬攻:20%上昇
     槍弓馬速:45%上昇 (単独出陣時は速度効果10倍)


実際に速度スキルを付けてみたが、微妙な感じ。 
単独なら脅威の速度なので、加速感は少ない。
成長力を考えて剣豪スキルも付けてみました。 発動したら回復が早まるかな。
何が正解でしょうね。 お安く迅速を付けておくだけでも十分かも知れない。

タイミングよく、65,66が刷新だった事もあり、遊んでみました。

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剣豪スキルを一つ付けて見た
 (3つ目のスキルは成り行きで付けただけなので、スルーして)

実際に将スキル(剣豪スキル)は意味が有るのか? と疑問に持たれた方も少々。
行けるはずだが、実際に試さないと確証が持てないので、実験!

実験結果
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運よく、2回だけで結果が出ました。

1度目
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23,000。 虚:微塵流は発動しなかったのでしょうか

紫電清霜LV10の「確率+100%で全攻+10%UP」
適正が A で5%UP

20,670 x 1.05 x 1.10 = 23,873.85  うん? 効果って乗算ではなく加算されるのかな
20,670 x (1.00 + 5% +10%) =
20.670 x 1.15% = 23,770.5 大した差でも無いかな。

まぁ、間違いなく将スキル(虚:微塵流)は発動していない。


2度目
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31,000! かなり増えた。 虚:微塵流が発動したのでしょう。
 (残念ながら、報告書には初期スキルだけ表示)

20,670 x 1.05 x (1 + 10% + 35%) =
20,670 X 1.05 x 1.45 = 31,470.075
  (スキル効果は加算だけど、適正は知らないけど差は大きく無いでしょう)

攻撃力が1.5倍
  ★5を兵1で空き地攻撃しても、回復がかなり早くなる!


結果
将スキルも選択肢にはなる。
  何を付けるのが正解かどうか、そこまでは個人の自由でしょう。
  防衛スキルを付けて、コス1防衛の加勢を素早く送るってのも方法かも知れない
  攻撃力が1.5倍
  ★5を兵1で空き地攻撃しても、剣豪スキルが発動すりゃ回復がかなり早くなる!



速度スキルなんて考えた経緯

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一見良さげに見える速度スキルの追加。 馬で65%UPです。
でも、初期スキルだけで350%UP。 そこに65%UPってね。
速度武将4人に速度スキルなら間違いなく嬉しいのですが。

1マスなら
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追加スキルが無いのと比べると差は3秒だけ。 必ず15秒が足されるので、ありがたみが少ない。
この15秒の加算が無ければ、13秒と16秒で陣の空き巣には大きな差が出るでしょうけど、
30秒前後なら、精鋭登録で槍で防衛されたら簡単に負ける。

陣張り用にと考えて

10マスなら
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24秒差。 

10マス毎に24秒縮まる訳ですが、追加コストを考えて値打ちが有るかなって微妙な気持ちになりました。
100マスで4分。往復で8分の差。
そんな長距離、1コスの為に8分の浪費が重要になるだろうか?
ここらは、個人の好みかなって思います。

そりゃ、天の前田利家さんの焔槍雷戟 単独450%UPなら間違いなく欲しくなるでしょうけど、
普通にIXAしてて、そんな簡単に手に入るかな????????


この特殊なモニカさん、攻撃力の成長が良いので準剣豪扱いにも出来るぞ!って考えになりました。
  (成長値 41、 真柄さん 48、 鬼庭さん 44)
将来の統合を夢見てサブでは将スキルを付けようと考えてます。
陣張りの際に運よく将スキルが発動してくれると回復が早くなる。
前田さんと違って、対象兵科は全だから槍や弓でも使えるので多く働いて頂きたい。

それなら、早くランクアップさせろよ!って言われそう。


東西戦の歴史が終わっちゃった

東西戦の歴史が2017年9月9日の2時に終わっちゃった。

やっと面白さが分かって来たかなって思ったんだけど、最後の東西戦はスカスカでしたから人気の無さも分かるかな。同月27日から新しい天下統一戦ってのが始まる事になってます。

   (今の所、なんど説明を読んでも理解出来てません。)

14期のw1-32、1期のw66が同じ仕様ってのに無理が有ったと思うんですが、天下統一戦も同じ様なので似た様な道を辿るのかなって体験した事が無いけど、気になってます。
 
   (すべての悪の根源は藤堂だ!と持って無い者の嫉妬が満載の叫び)

過去に作った東西戦に関するリンクです。 今更みても何の意味も無いけど、せっかくなので残します。




n-0071.gif

記事にする予定でキャプチャしてた東西戦の合戦状況図。
2日目になって陣が一つも無ければ、いきなり敵地に陣が作れます。
初日の参加が厳しい場合、加勢を砦に送り、その直後に陣を廃棄。
2日目に敵地に陣を作るってテクニックがありました。
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ixa4u

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