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Getting your ★8 posts far away. (飛び地で領地の取り方編)

Do you know how to get your villages 村 or posts 支城 very far away?

It is nice to get them all over places.
because it will be easy to make bases in defensive battles. 防衛戦

Look at this
post06-2017.png
Black dots are mine in main server.
Orange dots are somebody else, which I don't recommend.

I have my posts all directions and middle.
So it would not take to much time to go anywhere I want to go.

If you have yours in small area like orange,
it will take time to go any places.
Also, if you get attacked, you may loose all of them at once.


You may think .....
"I can't win empty field in such long distance"
That is true....... in conventional method.

The idea isn-0009.gif
  (Castle / Villages) ------- 20-100 squares ----- ★1 > ★8
 Use the ★1 area to attack ★8 in the area where you like to go
  (New Area) destroy ★1, then move to other area.


The way you go for far away is......
1. look for ★8(7) in area you want to go.
2. Then look for ★1 Empty field near the ★8.
3. Attack the ★1 開拓攻撃 from your castle. (or territory)
4. Make the ★1 for temporary post (village or post)
5. From temporary post, attack ★8(7) in the area you want.
6. After the attack and start to turn it your village or post 支城
7. Destroy temporary post, ★1 (Both takes 3 hours)
8. them move to other area.

If you have speedy troops this may not necessary.
But if you have yours all over the place, it will save lots of time,
and it will be lot easier to get attacked for the points, too.

It just only one month from the start, you can still catch up.
Destroying may reduce your production for now,
But it takes only few weeks to regain.

Of course, you can have all of them in one area.
Being like orange is not the worst.
It just takes many extra times making bases for defensive battles.
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ポイントの計算  (13章・14章)

結構大事なポイントの基準と計算方法 13章 14章

格付けなどが戦功で決まるので、IXAに慣れるまでポイントの重要性を忘れてしまう事も頻繁になります。
クエ兵や戦クジなどのクエストでの報酬はポイントで決まります。
また、多くのイベントもポイントで決まる事が多いです。(戦功もあるけど少数派)
IXAの終わりである刷新時の報酬は戦功では無くて、総合ポイントで決まっちゃいます。
  (空き巣ばかりでは格付けは上がっても、値打ちがちょこっと低く見られちゃう!??)

ポイントの計算方法を知っておくと、
戦クジなどに必要なポイントが事前に計算が出来ます。
時間が限られてる際に格付けの更新を待つ必要が無いので楽です。


攻撃ポイントと防衛ポイント
合戦で衝突し合った際に発生する相手の兵損数で決まります。
またポイントは、兵のクラスで決まります。

下級兵 1ポイント
中級兵 2ポイント
上級兵 3ポイント (よく使われるだけでなく、13章からは増えた)
砲+大筒 4ポイント 
秘境兵 2ポイント (雑賀衆3ポイント)

 (一番下に13章で改定された表の一部を残して置きます)


ボーナス
相手との戦力差を補う為に、格付け上位との合戦ではボーナスが発生します。
n-0001.gif
TOP-10 ランカーを相手にすると3倍もポイントが入ります。
個人的には狙い目は100位以上の人と思ってます。
あまり強すぎると強化武将の影響で兵損が多いので、
ギリギリの人なんか美味しいかなって思ってます。
40-50位の人や90-100位の人。

ガックリするのが、200位以下からの攻撃。
無視したら陣とかが無くなるし、隠れ上級者が居たりと余り嬉しく無い。




破壊ポイント
拠点の耐久性を減らした分を元に計算されてます。
n-0003.gif
(12章より)

例: 非強化の陣 (耐久性:1000)を陥落された場合
 1000 ÷ 50 = 20ポイント (陥落させずに終わった場合)   
 陥落戦功 50 x 2 = 100ポイント 
   (破壊ポイントに関しては格付けは関係は無いですが、
       陥落成功にボーナスが加算されます)

 合計の陥落ポイント = 
     破壊分 (20) + 陥落分 (100) =120破壊ポイント

 陣なので破壊ポイントが低いですが、支城、出城、本領は大きくなります。
 
なお戦功は・・・・・
  1000 ÷ 500 =  戦功2  
  陣の戦功50と足して、戦功は52になります。 




兵種別のポイントなどの表 13章より (ちょっと加工してます)
n-0002.gif
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